Formativ vurdering ×
3 results
  1. Formativ vurdering – Hvordan den skal, bør og er

    Skogvold, Jostein Olaf ()

    Vurdering i den norske skolen er en rettighet elevene har, lovfestet i forskrift til opplæringslova. Vurdering består av to deler, underveis- og sluttvurdering (Forskift til opplæringslova, 2006). I følge John Hattie er tilbakemelding som et ledd i den formative vurderingen, en lærers fremste v

  2. Formativ vurdering - veien til suksess

    Payasli, Merve ()

    Denne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i formativ vurdering og hvordan dette kan bidra til å fremme læring og gi et godt læringsutbytte hos elevene. For å klargjøre min problemstilling benyttet jeg meg av kvalitativ metode i form av semistrukturert intervju, hvor jeg intervjuet to lærere av u

  3. Formativ vurdering som en vei til livslang læring

    Ottersland, Marie ()

    Selvregulerte elever kjennetegnes av et utvalg positive egenskaper og kan nærmest betegnes som idealelever. Jeg ønsket i min bachelor å se nærmere på hvordan lærere kan fremme selvregulerte elever gjennom sin praksis. Denne bacheloroppgaven er derfor sentrert rundt formativ vurdering og selvre