Teknologi ×
8 results
  1. Teknologi og design – I hvilken grad motiveres elevene?

    Rusthaug, Mikael Vangen ()

    I oppgaven har jeg undersøkt i hvilken grad et teknologi og designprosjekt kan øke elevenes motivasjon. Jeg begrenset meg til elevenes motivasjon for naturfag, og elevenes motivasjon for temaet som prosjektet omhandlet. Samtidig fokuserer jeg på de elevene som ellers er umotiverte eller delvis m

  2. Digitalisering av bankbransjen

    Sundal, Silje Grong, Svadberg, Silje Andrea ()

    Oppgaven ser på sammenhengen mellom digitalisering og sysselsetting i bank, og hvordan digitalisering virker på sysselssetting i bankbransjen.

  3. Implementering av teknologi og design på ungdomsskulen

    Egeland, Sigrun ()

    I samband med innføringa av læreplanverket Kunnskapsløftet i 2006 kom det eit nytt, tverrfagleg emne fordelt på naturfag, matematikk og kunst og handverk. Emnet heiter teknologi og design (T&D), og har ikkje vore ein del av tidlegare læreplanar i Noreg. Denne oppgåva ser på korleis lærarar

  4. Interaktive tavler for tilpasset opplæring i klasserommet

    Volden, Ylva ()

    Interaktive tavler blir en del av stadig flere læreres hverdag, og skolen er ifølge opplæringsloven pliktig til å gi alle elever en tilpasset opplæring. Kan interaktive tavler være et bidrag til inkluderende opplæring? Og hvilke utfordringer står man i så fall overfor for å få brukt dem p

  5. Vurdering i teknologi og design

    Strømmen, Terese ()

    Denne oppgaven tar for seg vurderingspraksis i det flerfaglige emnet teknologi og design som ble innført med Kunnskapsløftet 2006. Emnet er definert som et samarbeid mellom naturfag, matematikk og kunst og håndverk, og har ingen egen tradisjonell vurderingspraksis. Gjennom redegjørelse av teori

  6. Teknologi og design som kilde til motivasjon

    Sandum, Erik B. ()

    I denne teksten har jeg tatt for meg fagområdet teknologi og design, og sett på i hvilken grad det kan være med på å motivere en ellers umotivert elevgruppe. Det å definere umotivert er vanskelig, jeg har derfor valgt å konsentrere meg om de elevene som presterer svakt i skolens mer tradisjon